Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Steinar Melby
Artikkel
13 februar 2018 09:36
Del på Facebook
Økt trafikk på Kvernberget i januar 2018. Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Økt trafikk på Kvernberget i januar 2018. Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Og det er oppsving i offshoreaktiviteten som står for mesteparten av økningen. Av oljebyenes flyplasser er det spesielt merkbart med den høynede aktiviteteten nordover.  Fra Florø og nordover øker offshoretrafikken betraktelig og høyest i Kristiansund med 44,9 % økning.

Innenlandstrafikken har også økt med 1,7 %. 

Av flyplassene i fylket er endringen i total passasjertrafikk slik:

  • Kristiansund 11,2 %
  • Ørsta/ Volda 7,6 %
  • Ålesund Lufthavn 7,3 %
  • Molde Lufthavn 12,3 %

I et nyhetsbrev fra Molde Lufthavn, sier John Offenberg at denne nedgangen var forventet, som skyldes blant annet at forrige års januar var en uvanlig sterk måned for årstiden, lavere aktivitet i industrien og lavere antall tilbudte seter.

Offenberg mener det er flere tegn til at industrien er ferdig med den tyngste perioden og at det meldes om økt aktivitet og bedre forventet lønnsomhet fremover.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse