Økt trafikk på Kvernberget i januar 2018. Foto: Steinar Melby / KSU.NO

Og det er oppsving i offshoreaktiviteten som står for mesteparten av økningen. Av oljebyenes flyplasser er det spesielt merkbart med den høynede aktiviteteten nordover.  Fra Florø og nordover øker offshoretrafikken betraktelig og høyest i Kristiansund med 44,9 % økning.

Innenlandstrafikken har også økt med 1,7 %. 

Av flyplassene i fylket er endringen i total passasjertrafikk slik:

  • Kristiansund 11,2 %
  • Ørsta/ Volda 7,6 %
  • Ålesund Lufthavn 7,3 %
  • Molde Lufthavn 12,3 %

I et nyhetsbrev fra Molde Lufthavn, sier John Offenberg at denne nedgangen var forventet, som skyldes blant annet at forrige års januar var en uvanlig sterk måned for årstiden, lavere aktivitet i industrien og lavere antall tilbudte seter.

Offenberg mener det er flere tegn til at industrien er ferdig med den tyngste perioden og at det meldes om økt aktivitet og bedre forventet lønnsomhet fremover.

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til post@ksu.no.
For enkle kommentarer vennligst bruk kommentarfeltet under.

Annonse

Siste 6 artikler

Viadukten under bygging i 1946. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.

Viadukten under oppføring i 1946

Foto: Steinar Melby

Songa Encourage på vei inn Griphølen

Emil Jannings, beste skuespillerEmil Jannings, beste skuespiller. Fra den første Oscar-utdelingen . Bundesarchiv, Bild 102-07770 / CC-BY-SA 3.0 [CC BY-SA 3.0 de (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/de/deed.en)], via Wikimedia Commons

Det hendte – 18. februar

Nordsundbrua. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.

Nordsundbrua i Kristiansund

Foto: Kurt Helge Røsand

Kristiansund kledd i hvitt

Annonse

Relevant innhold

Mest lest

Jonas Gahr Støre taler til folket. Foto: Arbeiderpartiet

AP må endre kurs

«Hvis flertallet ønsker at forutsetningene for flytting skal utredes,  må Kristiansund Bystyre,- igjen i demokratiets navn-, fatte vedtak i samsvar med dette, og søke om å få avklart forutsetningene for å forankre Nordmøre i region Trøndelag. Derfor bør NTT stille seg i førersetet og ta initiativ til en underskriftskampanje for å fremme krav om en folkeavstemning.» – mener «Reserve-Trønder'n» i dette leserinnlegget.

Et slag i luften? – men likevel!

Arken, Goma og Nordsundbrua anno 1936. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.

Arken, Goma og Nordsundbrua

Sundbåtene Lyn og Kvikk. Fra Ida M. Knudtzons fotosamlinger, nå en del av Nordmøre Museums fotosamlinger.

Sundbåtene Lyn og Kvikk

Annonse