Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Steinar Melby / Nyhetsgrafikk
Artikkel
06 november 2017 12:23
Del på Facebook
Kristiansunds-trenerne Christian Michelsen og Ole Olsen kan på de to siste kampene føre KBK lenger opp på tabellen. Det kan bety flere hundre tusen ekstra i klubbkassa. Foto: Anders Tøsse / NTB scanpix
Kristiansunds-trenerne Christian Michelsen og Ole Olsen kan på de to siste kampene føre KBK lenger opp på tabellen. Det kan bety flere hundre tusen ekstra i klubbkassa. Foto: Anders Tøsse / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Etter den siste serierunden 26. november vil den endelige tabellen i årets elitedivisjon være klar. KBK er enda ikke 100 % sikker på fortsatt kontrakt på det høyeste nivået i norsk fotball, men sørget for en ekstremt viktig seier på lørdag borte mot Molde.

Trenger kun ett poeng ved egen hjelp for å overleve
KBK trenger kun ett poeng for å være sikret minimum 13. plass, plassen over det laget som må ut i kvalifiseringskamp for få fortsatt eliteseriekontrakt. Skulle Ålesund eksempelvis tape eller spille uavgjort en av de to siste kampene, vil også plassen være sikret selv om KBK taper de to siste.

Med maks uttelling er KBK på 6. plass
Skulle imidlertid KBK vinne begge de to siste, Tromsø avgir poeng mot Brann, Lillestrøm avgir poeng enten mot Molde eller Sandefjord, Haugesund taper mot Tromsø, Odd taper mot Vålerenga og Rosenborg, Vålerenga taper mot Sogndal, Stabæk taper mot Sogndal og spiller uavgjort eller taper mot Viking, ender KBK opp på en 6. plass bak Brann med 40 poeng.

1,3 millioner ekstra
Å  gå fra en eventuell 13. plass til 6. plass, betyr 1,3 millioner ekstra i klubbkassa. Kanskje Kjetil Thorsen sparer seg en dryg gåtur til neste år for å få endene til å møtes?

Det blir en særdeles spennende avslutning av sesongen.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 15 minutter siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 15 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse