Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Steinar Melby
Nordmørsbilder
22 februar 2018 06:00
Del på Facebook
Foto: Steinar Melby
Foto: Steinar Melby

Dagens bilde blir presentert av Steinar Melby:

SpareBank 1 Nordvest brukte 35 millioner kroner på å kjøpe, restaurere og bygge nytt på Nicolay H. Knudtzon IIIs lyststed på Frei. Knudtzonlunden bestod av en herskapsvilla med egen tjenerbolig og fungerte som sommerbolig for Nicolay H. Knudtzon III med hans familie. Villaen ble reist 1874

Klippfiskkongen Nicolay Heinrich Knudtzon III (1816 - 1895) er Kristiansunds største forretningsmann gjennom alle tider. På sin storhetstid midt på 1800-tallet var han trolig den rikeste mannen i norsk næringsliv.

Den restaurerte Knudzonlunden, var gaven som SpareBank 1 Nordvest pakket ut ved sitt 175årsjubileum i 2010. Banken har satset på Knudtonlunden for å skape møteplasser og synergi med andre samfunnsbyggere.

Flere bilder fra Steinar Melby, finner du på Facebookadressen: https://www.facebook.com/steinar.melby.1

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse