Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Bernt Bøe
Artikkel
15 april 2024 09:59
Del på Facebook
Stor oppslutning om dugnaden. Foto: Bernt Bøe
Stor oppslutning om dugnaden. Foto: Bernt Bøe

Du treng ikkje dra til Jerusalem: «Klagemuren» finn du også på Bølandet! No stig han fram att etter mange år under torva.

Til Bøfjordhelga i juli er den gamle treffplassen avdekt og og blir restaurert som arena for underhaldning og historiske tilbakeblikk.

Annonse
Annonse

Samlingsstad

Denne muren på Naustbakken attmed Coop-butikken på Bølandet, var samlingsstad i gamle dagar. Mest for mannfolka i bygda – kvar søndag og på kveldar når dei venta på «Dampen».

Samtalane gjekk om laust og fast, også om slikt som folk her i utkantbygda var misfornøgde med. Da vart «Klagemuren» det naturlege namnet. Etter kvart vart han mindre bruka og grodde meir og meir ned.

Ryddedugnad

Under planlegginga av årets Bøfjordhelg, med Coop’en og Naustbakken som sentrum, kom ideen om å restaurere muren.

Og da den utrøttelege patrioten Inge Dønheim inviterte til ryddedugnad laurdag, var ikkje folk tunge å be. Dusinet fullt stilte med grev og spade, og etter ein halvtime var den lange muren oppe i dagen.

Trekkfullt «lokale»

Da Tidens Krav-journalisten Odin Kvendset besøkte det isolerte Bølandet (utan vegsamband) i 1938, skildra han nettopp ei slik mannssamling – eit «ting» – på Naustbakken.

Lokalet er riktignok litt trekkfullt, skriv han. – Men det lot ikke til at deltakerne følte sig besværet av det. Det var langt fra kjedelig å stå der og høre på, for kjevene gikk uavbrutt – foruten skråtobakken var det nemlig adskillig som skulle tygges igjennem før møtet blev hevet!

Annonse
Annonse

Naustbakk-visa

Miljøet vart seinare gjenstand for ei vise, der det mellom anna heiter:

På bakkå oppfor nausta ligg ein gammel gråsteinsmur
snart nedgrodd punni grasa der han halla.
Her møttest gammelkaran når dem rukla seg ein tur
te tings – på Klagemura, så dem kalla.

Kvar søndags føremeddag da va tingjet jamnan sett
– og ørkankvelda, føre rutebåta.
Og da vart saker drøfta, stort og smått og rangt og rett,
og flokan dem vart løyst på mange måta.

Der kom det folk frå aust og vest – tå Bakkå og tu Or’n,
frå Stakknesa og gardå innpå Høgden.
Ja, somtid kom ’n Ludvig Geilå roand over fjorden
og villa prek om laust og fast tu bøgden.

Og no blir det altså nytt liv på og attmed den legendariske «Klagemuren»!

Muren kom raskt opp i dagen. Foto: Bernt BøeMuren kom raskt opp i dagen. Foto: Bernt Bøe

Inge Dønheim med traktoren skufla unna. Foto: Bernt BøeInge Dønheim med traktoren skufla unna. Foto: Bernt Bøe

UNG INNSATS: Tuva (til venstre) og Selma hjelpte også til. Foto: Bernt BøeUNG INNSATS: Tuva (til venstre) og Selma hjelpte også til. Foto: Bernt Bøe

HISTORISK: Søndagssamling attmed muren – truleg sist på 1950-talet. Fotoeigar Liv BæverfjordHISTORISK: Søndagssamling attmed muren – truleg sist på 1950-talet. Fotoeigar Liv Bæverfjord

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse