Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Vinger og tårndeler til vindmøller står klare på havna i Florø til transport opp til Guleslettene vindpark. Foto: Tore Meek / NTB
Vinger og tårndeler til vindmøller står klare på havna i Florø til transport opp til Guleslettene vindpark. Foto: Tore Meek / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Svar til Rødt sitt innlegg «SV svikter i miljøkampen» publisert 5. mai.

Av Birgit Oline Kjerstad, 1. kandidat Møre og Romsdal SV

Eit kjapt søk på Google avslører at Raudt kritiserte SV for å vere alt for lite offensiv på vindkraftområdet for ti år sidan. Om Raudt hadde vore i regjering den gongen tyder lite på at partiet hadde stoppa Haram Vindkrafterk, dei grøne sertifikata og vedtaka om vindkraftsatsing på land i Norge.

Sanninga er at både SV og Raudt i lag med fleire andre parti, har hatt ei reise frå naiv entusiasme til meir realistisk skepsis med tanke på miljøulempene vindkraft medfører.

Eg trur at veljarane er rimeleg trygge på kvar eg står i denne saka om eg skulle få tillit til å representere Møre og Romsdal på Stortinget. SV vil ha ein heilheitleg energi og miljøpolitikk og meir politisk styring av energibransjen, fordi naturtapet og arealendring er eit like stort problem som klimaendringane. SV vedtok eit NEI til meir storskala vindkraftutbyggingar på land og i havet langs kysten, fordi ein ser at ein må ta meir omsyn til natur og miljø framover.

SV vil ha ei kunnskapsbasert forvaltning, meir krav til kvalitet på utgreiingar, og eg ynskjer tydeligare krav til kriterier for utøving av skjønn i statsforvaltninga. Eg vil ha meir ressursar og miljøkompetanse til kommunene. Eg vil at miljøstyresemaktene skal sterkare inn og kvalitetssikre kunnskapsgrunnlag, samt ha ei rolle i klagesaker.

SV meiner vi må sjå økonomi og miljø meir i samanheng, og ha eit klima og miljøbudsjett der ein vert meir bevisste på konsekvensane av utbyggingsvedtak og for den del forbruk av energi. Når Statnett får store mengder søknader på kraftkrevjande tiltak som har svær varierande samfunnsnytte, må vi spør oss om konsekvensane og prioritere energibruken. Vi må rett og slett få meir politisk kontroll over energisektoren og ikkje la markedet styre åleine. Vesentleg i diskusjonane må både vere kva vi skal bruke energien på og korleis vi skal forvalte areala. Det er dårlig miljøpolitikk å bygge bitcoinsenter for å seie det slik.

Å avlyse SV som eit miljøparti på grunnlag av at vi ikkje sa nei til ein teknologi blir for enkelt. Diskusjonane om retning og prioriteringar på energiområdet er på langt nær ferdige med desse strenge programvedtaka til Raudt og SV

Arbeidsprogram er viktige, men politisk gjennomslag vil vere avhengig av i kva grad vi som er vil ta vare på norsk natur greier å få fram gode kunnskapsbaserte diskusjonar og alliansar med andre parti og politikarar.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 timer siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Terje SundsbøKvar går grensa for å nytte ferger som fremkomstmiddel?
Terje Sundsbø 2 timer siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Geir Ole SætremyrElektrisk fergedrift er dyrere enn dieselferger. Det hjelper ikke at el-ferger har lavere CO2-utslipp. Dessuten bruker de enorme mengder strøm. ...
Geir Ole Sætremyr 22 timer siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Terje SundsbøElektrifisering av fergeflåten er relativt lavthengande frukt på dei av sambanda det er gjennomførbart.Men det krev nyere fergemateriell, samt framføring ...
Terje Sundsbø 22 timer siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Geir Ole SætremyrSunnmørskameratene i Frp vil flytte penger fra innlandet til kysten på Vestlandet. Ikke overraskende er alle forslag på Sunnmøre.Er det ...
Terje Sundsbø 22 timer siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Geir Ole SætremyrDet er dyrere med el-ferger enn diesel-ferger. Diesel-ferger er blant miljø-verstingene. Det er tydelig for alle som kan lese: https://www.nrk.no/vestland/droppar-utsleppskrav-pa-nye-ferjer-og-hurtigbatar-1.16885963
Jan Erik Kjønsvik 23 timer siden Eg er i mot kantslått
Hvis du ser utenfor der de slår kantslått, så vil det se akkurat likedan helt inntill vegen hvis veg myndighetene ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse