Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
24 oktober 2018 11:35
Del på Facebook
Marco Polo har besøkt Kristiansund ved flere anledning. Foto: Kristiansund og Nordmøre Havn
Marco Polo har besøkt Kristiansund ved flere anledning. Foto: Kristiansund og Nordmøre Havn
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Fredag 26. oktober anløper britiske MS «Marco Polo» Kristiansund på vei til Nord-Norge og Aurora Borealis. Dette er årets nest siste cruiseanløp.

Cruiseskipet skal ifølge planen ligge til kai i Kristiansund mellom kl. 08.00 og 15.00.

– Det er mest briter om bord og skipet tillater kun voksne gjester. Dette er forholdsvis spreke folk. Ved anløpene lenger nord får de tilbud om utflukter med ATV, husky og RIB. Her i Kristiansund er det mer tradisjonelle landutflukter på programmet, sier markedsansvarlig Erika Indergaard i Kristiansund og Nordmøre Havn.

Varierte utflukter
Operatøren tilbyr fem ulike turer mens skipet ligger til kai i Kristiansund: Panoramatur til Atlanterhavsveien, Atlanterhavsveien i to ulike kombinasjoner med Kvernes stavkirke og Håholmen, tur til Grip og «En smeds fortelling», som er en guidet gåtur i det maritime Kristiansund, der man blant annet får oppleve en smed i aksjon på Mellomverftet, og smake nybrent kaffe og nøttekake på Patrick Volckmar Kaffebrenneri.

Nordlyset trekker
Det 13 netter lange cruiset har tema nordlys og skal innom destinasjoner som Alta, Honningsvåg og Tromsø. Cruiset starter og avsluttes i Tilbury (London) og Kristiansund er første anløpshavn etter tre netter på sjøen. 

På returen skal Marco Polo innom Trondheim, Åndalsnes og Bergen før retur til den britiske hovedstaden. Marco Polo opereres av britiske Cruise & Maritime Voyages. Det ble bygget i 1965 og restaurert i 1993. Kapasiteten er 800 passasjerer. Skipet er 176 meter og 22,000 bruttotonn.

Rederiet har meldt inn to anløp med Marco Polo i 2019. Årets siste anløp er Magellan, også dette fra Cruise & Maritime, torsdag 1. november.  

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Terje SundsbøSamferdselskomiteen er ikkje SD, og Lien hevder at elbilar lader både oppover og nedover bakke. Kor mykje makt har Sp?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Terje SundsbøKva med den gamle tanken om Reknes og bytunell?Og bypakke på linje med Ålesund og Kristiansund?Eller har tilliten til Møreaksen ...
Terje Sundsbø 2 dager siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Geir Ole SætremyrDu leser ikke de linkene jeg gir deg, gjør du? Da vil du se at det ikke er lokale politikere ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Terje SundsbøNo er det ein gang slik at det var SVV som ikkje fann rom for Møreaksen i si innstilling til ...
Terje Sundsbø 2 dager siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Geir Ole SætremyrEn av konsekvensene av en utsettelse av Møreaksen er flytting av fergeleiet ut fra sentrum av Molde. Denne flyttingen har ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Terje SundsbøBare å kaste korta dine.Du har gått surr i virvaret av premisser.
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse