Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
30 mars 2018 11:31
Del på Facebook
Foto: Averøy Industripark
Foto: Averøy Industripark
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Songa Enabler blir den tidende riggen som blir betjent av Averøy Industripark i løpet av firmaets korte rigg-historie, som startet med den første riggen i 2015.

Transocean har igjen valgt Averøy Industripark i forbindelse med at Songa Enabler skal utføre mellomklassing. Landligge vil skje mellom to brønnjobber. 

– Songa Encourage lå til kai hos oss for samme jobben i februar. Nå er det Songa Enabler sin tur for å gjennomføre denne jobben. Dermed blir det et lite jubileum for oss nå når Songa Enabler blir den tiende riggen som Averøy Industripark betjener ved sitt verft, sier Frank I. Ellingsen.

Jobben har en varighet på ca. 10–12 dager og det vil være mellom 250–300 personer i arbeid under prosjektet, inkludert 70 dykkere og mannskapet ombord.

Riggen er forventet å ankomme Bremsnesfjorden i morgen, lørdag 31. mars og vil være ferdig fortøyd ved vår kai 1. påskedag, 1. april 2018.

Fra før ligger flotellet Safe Zephyrus til kai for mobilisering til jobb ute på Johan Sverdrup-feltet.

Under perioden begge riggene ligger til kai vil det være nærmere 350 personer som er sysselsatt innenfor for portene til industriparken.

Averøy Industripark ligger meget strategisk plassert i forhold til både Nordsjøen, Barentshavet og Norskehavet med lokalisasjon midt i Norge. Med kort avstand og enkel innseiling fra skipsleia.

Averøy Industripark sine fasiliteter med dypvannskaier, landstrømsanlegg med meget god kapasitet for rigger og store verkstedhaller er yarden meget egnet for rigger og fartøy som kommer inn for mobiliseringer, verkstedopphold eller reaktivisering.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Terje SundsbøSamferdselskomiteen er ikkje SD, og Lien hevder at elbilar lader både oppover og nedover bakke. Kor mykje makt har Sp?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Terje SundsbøKva med den gamle tanken om Reknes og bytunell?Og bypakke på linje med Ålesund og Kristiansund?Eller har tilliten til Møreaksen ...
Terje Sundsbø 2 dager siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Geir Ole SætremyrDu leser ikke de linkene jeg gir deg, gjør du? Da vil du se at det ikke er lokale politikere ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Terje SundsbøNo er det ein gang slik at det var SVV som ikkje fann rom for Møreaksen i si innstilling til ...
Terje Sundsbø 2 dager siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Geir Ole SætremyrEn av konsekvensene av en utsettelse av Møreaksen er flytting av fergeleiet ut fra sentrum av Molde. Denne flyttingen har ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Terje SundsbøBare å kaste korta dine.Du har gått surr i virvaret av premisser.
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse