Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Erik Aukan, leder Kristiansund FrP
Ytring
10 september 2018 10:33
Del på Facebook
Erik Aukan, leder Kristiansund FrP
Erik Aukan, leder Kristiansund FrP
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I Kristiansund har vi hatt flere kiosker som har vært populære og greid seg bra helt til veimyndighetene har tuklet med og ødelagt grunnlaget for drift. Vi hadde Dagny's Storkiosk i vågen som måtte legge ned da veien ble hevet i forbindelse med nytt kryss og rundkjøring i vågen. Nordlandet Storkiosk måtte legge ned da veien utenfor ble en anleggsplass i over et år.

Nå ønsker Statens Vegvesen å legge ned Seivika Kiosken, en av våre siste kiosker. Et populært sted folk besøker selv om de ikke skal reise med fergen. Argumentet er at det ikke er behov for den i fremtiden. 

Kiosken er et populært sted som mange gjerne vil fortsette å bruke, stikk motsatt av argumentet om at det ikke er bruk for den lengre.

Det skal bygges ny fergekai og tilhørende fasiliteter, men det  er uakseptabelt at kortsiktige hensyn skal legge ned arbeidsplasser og fjerne et populært tilbud, i seg selv en attraksjon i Seivika!

Det må bli slutt på å rasere arbeidsplasser fordi man planlegger elendig og ikke evner å inkludere de som driver næring i nærheten av en vei og fergeanløpsplass.

Det må være mulig å legge til rette og finne en god løsning for å drive kiosken videre og gjøre området enda mer attraktivt for reisende og kunder til kiosken.

Rasering av levedyktige kiosker må nå ta slutt. Det er ikke mange av dem igjen. Kundene ønsker tilbudet. Da er det fullstendig tullete å stikke kjepper i hjulene på dem og legge området øde.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse