Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Geir Gerhard Greger
Ytring
Geir Gerhard Greger
25 april 2017 13:55
Del på Facebook
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Geir Gerhard Greger er kristiansunder som bor i Oslo. Han besøker hjembyen flere ganger i året. Her har han skrevet et innlegg som viser til Per Helge Pedersens artikkel: Bruk flyplassen før det er for sent...

Jeg er enig i flere ting i dette innlegget, men det Pedersen uteglemmer er at folk reiser fra Molde fordi SAS har et monopol på Kvernberget som fører til særdeles høye priser. Prisene til SAS har eksplodert det siste året. Det er omtrent umulig å få en tur/retur flyreise fra Oslo til under kr 2 800,. Selv om man bestiller i god tid. Tidligere kunne man få tur retur til ca kr 1500,- Det er ikke lenger mulig. 

Da jeg var hjemme sist, valgte jeg Molde fordi jeg sparte kr 1.200. Selv etter å ha tatt flybussen fra Kristiansund til Molde.

Så Pedersen synes det er helt greit at Kristiansunderne skal betale skyhøye priser for å beholde sitt tilbud på Kvernberget?

Burde han ikke heller ha filleristet SAS, som er den direkte årsaken at folk velger som de gjør. Det som skjer er at SAS undergraver sin egen eksistens på Kvernberget med sine priser. Folket drar heller til Molde for å fly med Norwegian.

Pedersen, som jeg ellers synes skriver godt og som jeg stort sett er enig med, bommer denne gangen.  Det er folks lommebok som avgjør om de vil fly fra Kristiansund eller Molde. Menneskets « natur» er at de velger det som er biligst.

Rikig adressat er SAS. Enten må de senke sine priser slik at folk igjen begynner å fly fra Kristiansund, eller så må krefter i byen starte med å påvirke Norwegian til å starte opp ruter her. Først da tror jeg Nordmøringene får et flytilbud til priser som er akseptable. 

Monopolet til SAS i Kristiansund er ikke bra for SAS og det er definitivt ikke bra for nordmøringene.

 

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse