Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Kurt Helge Røsand
Artikkel
10 september 2018 10:41
Del på Facebook
Foto: AIDA Cruises
Foto: AIDA Cruises
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Tirsdag 11. september anløper tyske «AIDAvita» Kristiansund for tredje gang denne sesongen. Skipet med 1266 gjester om bord, er på et 11-dagers cruise til de norske fjordene.

Passasjerene startet sitt Norgescruise fra Hamburg 4. september og klapper til kai i nordmørsbyen etter ett døgn i Trondheim og en natt på sjøen. Turen går videre til Rosendal og Haugesund før retur til Hamburg.

– Rederiet retter seg i første hånd mot et yngre og mer aktivt publikum, noe som også gjenspeiles i landutfluktene som tilbys. For eksempel skal en busslast til Frei på vandretur. Mange skal også på guidet byvandring, sier markedsansvarlig Erika Indergaard i Kristiansund og Nordmøre Havn.

Som alltid er Atlanterhavsveien i ulike kombinasjoner populært blant de som forhåndsbestiller utflukt under oppholdet. Blant øvrige tilbud er Grip, havnesightseeing med Sundbåten og besøk på klippfiskmuseet.

– Mange ønsker også å oppdage byen og regionen på egen hånd, så det blir nok en del tysk å høre rundt omkring, sier Indergaard.

AIDAvita kommer tilbake til Kristiansund den 22. september med samme reiserute, og rederiet har meldt inn anløp i både 2019 og 2020.

Aktivt og uformelt
AIDavita opereres av AIDA Cruises, som er det største cruiserederiet i Tyskland. Målgruppen er yngre og aktive reisende – unge par og familier. Atmosfæren om bord er uformell og avslappet med fokus på sport, velvære og variert underholdning. Gjestene kler seg ikke opp til middag, og spiser som regel i store buffetrestauranter med selvbetjening.

Skipet et av de mindre cruiseskipene i AIDA-flåten med en kapasitet på 1 266 passasjerer. Det ble bygget i Tyskland i 2002 og modernisert i 2017. Lengden er 203 meter og vekta er 42 300 bruttotonn.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Hans-Peter Kaaresen 8 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøFylkeskommunen har adskillig flere "alvorlige" (som du skriver) problemer enn Møreaksen å ta seg av.  Særinteressene i Møreaksen har splittet ...
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
Naturvernforbundet deltok som tilhøyrar på konferansen vel vitande at dette var lobbyverksemd.Vi var der for å plukke opp styringssignal, først ...
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøEnten det er Stortinget si samansetning, eller det er meir eller mindre nøytrale meiningsmålingar så er det til sjuande og ...
Terje Sundsbø 18 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrStortinget er ikke basert på meningsmålinger, men på valgresultat. Partiene Høyre, Senterpartiet, Venstre, KrF og Arbeiderpartiet prioriterte Møreaksen under NTP-behandlingen ...
Geir Ole Sætremyr 22 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøEg forstår godt kva som skjer og har skjedd.Møreaksen vart handsama som ei strekning heile tida, men vart framdriftsmessig splitta ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Frode HeimenMeget bra forklart. Den som ikke skjønner dette, fordtår rett og slett ikke sammenhengen. I alle fall hvis de fortsatt ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse