Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Steinar Melby
Artikkel
09 mars 2018 12:20
Del på Facebook
Trafikken rett til værs på Kvernberget også denne måneden. Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Trafikken rett til værs på Kvernberget også denne måneden. Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Avinor har offentliggjort nye trafikktall og som i forrige måned har Kvernberget en god trafikkøkning.

Innenlandstrafikken har økt med 11,4 %, utenlandstrafikk som forøvrig er null både i januar og februar er uendret, mens offshoretrafikken er økt med hele 44 %. Her er det tydeligvis ting som tyder på bedring i offshorebransjen. Totalt ender Kristiansund Lufthavn på en trafikkøkning på hele 20,4 %.

I et nyhetsbrev fra Molde Lufthavn, melder John Offenberg, Lufthavnsjef i Molde Lufthavn, at innland har gått litt ned mens utland litt opp.

Men totalt ender Molde Lufthavn igjen på en nedgang på trafikk på -4,3 %. 

– Nedgangen var i tråd med utviklingen det siste året, og i tråd med forventningene. Det er tegn til bedring i innenlandsmarkedet, og det bør være lov å forvente reduksjon i nedgangen i første omgang, og senere vekst. Det er flere tegn til at industrien nå er ferdig med den tyngste perioden, og det meldes om økt aktivitet og bedre forventet lønnsomhet fremover. De største turoperatørene melder om godt salg av årets sommerferie, og de mest populære plassene begynner å bli utsolgt. Fra Årø kan man i sommer fly direkte til Split, Kreta, Rhodos og Mallorca, sier John Offenberg videre i nyhetsbrevet.

Ålesund og Vigra Lufthavn har som i forrige måned en trafikkøkning i totaltrafikk, denne gangen på  5 %. Vigra har en nedgang i innenlandstrafikk men derimot en økning på hele 18 % på utenlandstrafikk.

 

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 18 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøHusk at inngangen var fergefri E39, oppfatta som ein skulle slippe ferge over Romsdalsjorden, og andre fergestrekningar frå Kristiansand til ...
Terje Sundsbø 19 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrIngen har betvilt at uten Møreaksen så er fergeavløsning til Otrøya og Gossen et fylkeskommunalt ansvar. Men det ingen av ...
Geir Ole Sætremyr 21 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøKorrekt.Uten Møreaksen vil eventuell frgeavkøysing bli eit fylkeskommunalt ansvar.Og, ein fylkeskommune uten økonomisk ryggrad til å gjennomføre dette etter den ...
Terje Sundsbø 22 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrNei, hovedargumentet for Møreaksen er ikke fergefritt til Otrøya og Gossen. I dette innlegget fra Rasmussen viser han til at ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøDet som er hovedargumentet frå di side er at Otrøya og Gosssen skal få fastlandssamband. Og det kan bare skje ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDu sier at premisset for fergefri E39 er at det først og fremst skal legge til rette for fergeavløsning for ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse