Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Steinar Melby
Artikkel
16 januar 2018 10:36
Del på Facebook
Maritime House viderefører det velrenommerte selskapet Malo Transport. De moderne, spesialbygde bilene får en ny profilering.
Maritime House viderefører det velrenommerte selskapet Malo Transport. De moderne, spesialbygde bilene får en ny profilering.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

For å øke fotfestet innen havbruksnæringen, har gründerne bak Maritime House AS i Kristiansund har kjøpt 100% av selskapet T. Malo Transport AS. Med brønnbåten Reflex i sin portefølge, vil dette gi synergieffekter med nisjetransport på land og på sjø.

Malo Transport sine lastebiler har det mest avanserte utstyret i markedet for rask og sikker transport av levende fisk. Alle vogntogene er godkjent av mattilsynet. Derfor vil vi også fortsette med kjøp/ salg av villfanget leppefisk fra Sør-Norge, samt transport av annen type levende fisk med lastebil.

Det er et sterkt fokus i selskapet på høy servicegrad og kvalitet. De ansatte har gode rutiner for kvalitetssikring av operasjoner på sjø og land.

«Gamle og nye kunder ønskes velkommen til å ta kontakt med oss for en uforpliktende prat», sier styreleder, Jonas Holm.

«Vi viderefører selskapet som er Norges eldste for transport av levendefisk på vei. Og vi styrer nå en flåte bestående av 6 moderne vogntog og 1 brønnbåt for frakt av levendefisk», sier daglig leder, Yngve Nordhaug.

T. Malo Transport, under tidligere ledelse av Terje Malo, har en solid og lang historikk i bransjen med transport av levendefisk. Den gode driften og merkenavnet skal vi nå forvalte og bygge videre på.

Alle bilene 1401 2018 THSeks modere vogntog og en brønnbåt vil gi synergieffekter for nisjetransport av levende fisk på land og sjø.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøEg tar det for gitt at du har lest Klimautvalet sine 9 siderrs rapport om samferdsel. Der står det i ...
Geir Ole Sætremyr 1 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøJa det er Stortinget sitt privilegium å sette inn tiltak slik at Noreg når sine klimamål. Og det er ikkje ...
Terje Sundsbø 1 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Hans-Peter KaaresenSamferdsel prioriteres først av alt hos fylkespolitikerne – gratis ferge før skoler. Uten Møreaksen må fylket fortsatt drifte 2 ...
Terje Sundsbø 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrMiljøvennlig mobilitet betyr tilrettelegging for elbiler i distriktene – hvor offentlige transportmidler aldri kan bli et tilfredsstillende alternativ, verken økonomisk ...
Terje Sundsbø 1 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDet er Stortinget sitt privilegium å prioritere, herunder også hvordan de vil forsøke å nå klimamål. Slik som å redusere ...
Hans-Peter Kaaresen 16 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøFylkeskommunen har adskillig flere "alvorlige" (som du skriver) problemer enn Møreaksen å ta seg av.  Særinteressene i Møreaksen har splittet ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse